Comferència a l’Hospital de Mollet Com la música ajuda a comunicar amb les persones Joan Capafons

He estat convidat  a realitzar una comfènceria, ( exposició de 20 minuts )  a l’Auditori de l’Hospital de Mollet en la V jornada del voluntariat de la Fundació Sanitària Hospital de Mollet. Explicaré com la música ens ajuda a comunicar amb les persones en un marc de salut mental.

Data: Dimarts 27/11/2018

Hora d’inici: 11:00 h.

Lloc: Auditori Hospital de Mollet

Read more

14a Festa pel Joc i el Lleure en Català presentació Partitures de l’arc de Sant Martí

Vaig estar a la 14a Festa pel Joc i el Lleure en Català que es va desenvolupar al Passeig Lluís Companys de Barcelona. Tot i que la climatologia no ens va acompanyar, la poca estona que vaig estar va ser una experiència molt agradable doncs moltes families es van interessar pel projecte, recordeu que a part dels cançoners tenim els discos, amb versions cantades i versions instrumentals. Per l’any que vé estaré atent a portar una carpa, dues taules una de baixeta per nens i una de grans per adults, doncs ahir quan estava recollint hi havia una cua de nens increïble per tocar les campanes amb els cançoners.

Read more

SONS D’AIGUA. AQUAFONIA, PAU ELIAS EXPOSA PARTITURES DE L’ARC DE SANT MARTÍ

SONS D’AIGUA. AQUAFONIA, PAU ELIAS

del 27 d’octubre al 24 de febrer de 2019

En aquesta ocasió Pau Elias colonitzarà l’espai miniPanera per realitzar-hi una instal·lació sonora amb ampolles plenes d’aigua de diferents textures, colors i sons, a l’exposició hi haurà el cançoner Partitures de l’arc de Sant Martí, moltíssimes gràcies Pau.

Read more

Acte Dia de la Salut Mental 2018 Hospital de Mollet l’aplicació de la música com factor de benestar psicosocial

El 10 d’Octubre del 2018 al Centre Cívic El Lledoner varem celebrar el Dia Mundial de la Salut Mental, aquest portava el títol Lluitadores contra l’estigma en salut mental. Va ser un acte multitudinari amb tot el personal de rehabilitació de salut mental de l’Hospital de Mollet.

Read more

FIREPEMU 2018 GRAN ÈXIT PROJECTE PARTITURES DE L’ARC DE SANT MARTÍ

El projecte Partitures de l’arc de Sant Martí ( recordeu que també tenim els audios cantats i amb bases instrumentals ) va tenir una gran acceptació a la Fira de Recursos Pedagògics Musicals FIREPEMU 2018 que es va cel.lebrar a l’Auditori de Llinars del Vallès.

Vaig poder desenvolupar una xerrada on explicava al projecte a mestres de música on varem compartir opinioins i experiències.

Una vegada més moltíssime gràcies al mestres i families per confiar en aquesta eina de l’educació inclusiva.

Gràcies a Txu Morillas i totes persoens de l’organització de l’event.

 

WEST MUSIC COMPANY COMERCIALITZARÀ ELS CANÇONERS PARTITURES DE L’ARC DE SANT MARTÍ ALS ESTATS UNITS D’AMERICA DEL NORD

Em plau comuicar que la West Music la companyia  més important de pedagogia musical dels Estats Units s’ha interessat pels projecte Partitures de l’arc de Sant Martí, i comercialitzarà els cançonersa tot els USA. Gràcies West Music.

https://www.westmusic.com

Read more

Fira Taral·la 2018 gran èxit Projecte Partitures de l’arc de Sant Martí

Només puc donar gràcies a tots els organitzadors i assistents a la Fira de recursos pedagògics musicals Taral·la 2018. Aquesta fira em serveix de baròmetre per avaluar l’acceptació del projecte i tan sols puc dir que té una gran acceptació, gràcies a tots els pedagogs que aporteu la vostra opinió.

Link a la Fira – http://www.taral·la.cat

Read more

TALLER UKELELÉ, UKELELÀ! CANTEM I TOQUEM SENSE PARAR ! FORMADORA VIOLANT OLIVARES 24 DE NOVEMBRE BARCELONA

PROFESSORA DEL TALLER – VIOLANT OLIVARES Certificada en Orff-Schulwerk a San Francisco (EEUU) i llicenciada en Guitarra al Conservatori Superior de Música del Liceu. Actualment és formadora al Servei Educatiu de L’Auditori, membre de l’ensamble En Clave de Son i mestra de Música i Moviment a l’escola Pepa Colomer del Prat de Llobregat, on coordina […]

Colònies 2018 CEIB Centre d’Estimulació Infantil de Barcelona, 15 dies al Paradís

Benvolgudes, he experienciat l’experiència laboral més fascinant de la meva carrera ,de la mà del Centre d’Estimulació Infantil de Barcelona, gràcies a tot l’equip de terapeutes del CEIB i tots els monitors, uns professionals que estimen la seva feina i s’evoquen per millorar el benestar dels nens i families i desenvolupar tot el seu potencial, creieume, quin gran equip i quina gran organització.

Com aquell qui diu he passat 15 dies al paradís treballant de musicoterapeuta amb nenes i nens del CEIB.

Read more

Música i Matemàtiques amb Laura Farré Rozada

Quan vaig assistir a la setmana mundial del cervell, el que em va impressionar molt va ser que els investigadors per analitzar el funcionament del cervell utilitzaven partitures, sí, sí,…partitures i no pas algoritmes matemàtics, avui a la contra de El Periódico de Catalunya hi ha una entrevista a Laura Farré Rozada que m’ha cridat l’atenció perquè cerca una relació entre matemàtiques i musica, així com un sistema per millorar la memorització de les peces musicals. Altrament destacar que està residint a Londres i emfatitza que allà el músics són millor valorats i que l’educació musical es fomenta des de ben petits en els infants.

Us deixo una Play List del seu àlbum i el link a la seva web https://www.laurafarrerozada.com


El video és una entrevista de Eix Diari


Aquí un extracte d’una entrevista amb el mitjà Surt de Casa.

FONT : SURT DE CASA /

LINK A L’ENTREVISTA COMPLETA : https://surtdecasa.cat/penedes/musica/entrevista-amb-la-pianista-i-matematica-vilanovina-laura-farre-rozada

– Què me’n pots explicar, d’aquesta relació entre la música i les matemàtiques?
La música i la matemàtica conflueixen en molts punts. Potser un dels més importants és com les matemàtiques han contribuït a construir les escales musicals i a determinar com s’afinen els instruments perquè això també ha condicionat com entenem la morfologia dels instruments avui en dia. Per exemple, el piano és un instrument d’afinació fixa i això vol dir que necessites un model que funcioni sempre, en qualsevol tonalitat, perquè no pots canviar la configuració de l’instrument. En canvi, el violí, com que l’afinació no és fixa, l’intèrpret sempre té més possibilitats per jugar amb l’afinació. En aquest sentit, els matemàtics es van dedicar a determinar quina era la millor manera d’afinar el piano per tal que es poguessin, d’alguna manera, superar els obstacles acústics i que sonés suficientment afinat per poder tocar amb altres instruments. També al segle XX, molts compositors va utilitzar les matemàtiques. De fet, hi havia un compositor grec que es deia Iannis Xenakis que utilitzava probabilitat per construir escales: feia com una mena de filtres de l’escala cromàtica i determinava escales que sortien de la convenció tonal per crear la seva música. Els serialistes Karlheinz Stockhausen, Pierre Boulez… van desenvolupar el serialisme integral que, de fet, és com una radicalització que fa René Leibowitz del dodecafonisme d’Arnold Schönberg. El dodecafonisme és, d’alguna manera, ignorar la tonalitat: és a dir, es deixen de banda les relacions tonals i s’estableix com una mena de democràcia entre les notes, de manera que cada nota té la mateixa importància en la música. Arriben Boulez i Stockhausen i això ho porten a l’extrem. Llavors comencen a utilitzar àlgebra i determinants per tal de fer combinatòries amb sèries de notes, o sigui, agafant les dotze notes de l’escala cromàtica. Les ordenen de maneres diferents i, a partir d’aquí, comencen a escriure música. Però, a banda d’això, ho fan amb el ritme, amb l’articulació, amb la dinàmica, i per tant comencen a establir seqüències de diferents gradacions de dinàmiques, de notes, de tot… D’alguna manera ho processen a partir d’àlgebra, permutacions i aquests elements i escriuen obres. Això el que crea és un nou moviment musical en el qual es negligeix tota la tradició musical anterior i s’adopta una manera molt més racional de composar. Va arribar al seu auge a l’escola de Darmstadt, a Alemanya. De fet, diuen que va ser un complot de la CIA per intentar eliminar tota la tradició nazi. Volien que a Alemanya s’oblidessin de la connotació nazi que van adherir a la música clàssica. Per exemple: la Simfonia Novena de Beethoven era la preferida de Hitler, els nazis van ser els primers a impulsar que entre obra i obra no s’aplaudís als concerts i s’havia d’escoltar a les fosques… Els americans, d’alguna manera, van impulsar el moviment dels serialistes per, radicalment, tallar-ho.