Acte Dia de la Salut Mental 2018 Hospital de Mollet l’aplicació de la música com factor de benestar psicosocial

El 10 d’Octubre del 2018 al Centre Cívic El Lledoner varem celebrar el Dia Mundial de la Salut Mental, aquest portava el títol Lluitadores contra l’estigma en salut mental. Va ser un acte multitudinari amb tot el personal de rehabilitació de salut mental de l’Hospital de Mollet. Hi havia una exposició de pintutra dels usuaris, varem poder veure un documental d’unes usuàries que van fer el Camí de Santiago i l’efecte de benestar que els hi va produir l’experiència, i finalment varem fer l’actuació del taller de musicoteràpia. La nostra actuació va consistir en interpretar les cançons Soldadito Marinero, Insurrección, El Vol de l’home ocell i finalmet varem fer una improvisació amb una base de blues. Voldria agraïr a tots els usuaris del taller de música la seva actitud i esforç per tirar endavant l’actuació, tots els que hem pujat a un escenari sabem que és un moment adrenalítc important. Donar les gràcies a l’Eva Domongo terapeuta ocupacional del servei de rehabilitació per tirar endavant aquest projecte musical. Per la meva part tan sols vull remarcar la importància de l’art en la rehabilitació emocional de les persones que pateixen algun transtorn mental.

 Gràcies per 10000000 de vegades 😉 a Vallès Visió pe cobrir sempre noticies d’importància i sensibilitat social.
A partir del minut 5.44 comença la noticia de l’acte d’ahir.
Al minut 18:18 a l’espai de salut es parla de l’estigma associat a la salut mental.

 

FIREPEMU 2018 GRAN ÈXIT PROJECTE PARTITURES DE L’ARC DE SANT MARTÍ

El projecte Partitures de l’arc de Sant Martí ( recordeu que també tenim els audios cantats i amb bases instrumentals ) va tenir una gran acceptació a la Fira de Recursos Pedagògics Musicals FIREPEMU 2018 que es va cel.lebrar a l’Auditori de Llinars del Vallès.

Vaig poder desenvolupar una xerrada on explicava al projecte a mestres de música on varem compartir opinioins i experiències.

Una vegada més moltíssime gràcies al mestres i families per confiar en aquesta eina de l’educació inclusiva.

Gràcies a Txu Morillas i totes persoens de l’organització de l’event.

 

WEST MUSIC COMPANY COMERCIALITZARÀ ELS CANÇONERS PARTITURES DE L’ARC DE SANT MARTÍ ALS ESTATS UNITS D’AMERICA DEL NORD

Em plau comuicar que la West Music la companyia  més important de pedagogia musical dels Estats Units s’ha interessat pels projecte Partitures de l’arc de Sant Martí, i comercialitzarà els cançonersa tot els USA. Gràcies West Music.

https://www.westmusic.com

 

Fira Taral·la 2018 gran èxit Projecte Partitures de l’arc de Sant Martí

Només puc donar gràcies a tots els organitzadors i assistents a la Fira de recursos pedagògics musicals Taral·la 2018. Aquesta fira em serveix de baròmetre per avaluar l’acceptació del projecte i tan sols puc dir que té una gran acceptació, gràcies a tots els pedagogs que aporteu la vostra opinió.

Link a la Fira – http://www.taral·la.cat

 

 

View this post on Instagram

 

@joancapafonspsicologia #esticataralla #firamusica #firaeducacio #expositorstaralla2018

A post shared by Fira de la Música i l’Educació (@tarallafiramusica) on

 

View this post on Instagram

 

#esticataralla #firamusica #firaeducacio

A post shared by Fira de la Música i l’Educació (@tarallafiramusica) on

TALLER UKELELÉ, UKELELÀ! CANTEM I TOQUEM SENSE PARAR ! FORMADORA VIOLANT OLIVARES 24 DE NOVEMBRE BARCELONA

PROFESSORA DEL TALLER – VIOLANT OLIVARES Certificada en Orff-Schulwerk a San Francisco (EEUU) i llicenciada en Guitarra al Conservatori Superior de Música del Liceu. Actualment és formadora al Servei Educatiu de L’Auditori, membre de l’ensamble En Clave de Son i mestra de Música i Moviment a l’escola Pepa Colomer del Prat de Llobregat, on coordina […]

Colònies 2018 CEIB Centre d’Estimulació Infantil de Barcelona, 15 dies al Paradís

Benvolgudes, he experienciat l’experiència laboral més fascinant de la meva carrera ,de la mà del Centre d’Estimulació Infantil de Barcelona, gràcies a tot l’equip de terapeutes del CEIB i tots els monitors, uns professionals que estimen la seva feina i s’evoquen per millorar el benestar dels nens i families i desenvolupar tot el seu potencial, creieume, quin gran equip i quina gran organització.

Com aquell qui diu he passat 15 dies al paradís treballant de musicoterapeuta amb nenes i nens del CEIB.

Arràn d’un anunci a Facebook vaig contactar amba la directora Bàrbara Viader, després d’una entrevista a Barcelona i gràcies a la coneixença comuna dels meus estimats alumnes de l’Associaió de Síndrome de Williams em van contractar.

Aquestes colònies es desenvolupen a Ca’n Montcau La Roca del Vallès i venen persones d’arreu del món, els nens fan tallers de teatre, música, integració sensorial, psicomotricitat, conviuen al mig de la natura,….

La meva tasca en aquestes colònies ha estat desenvolupar vuit sessions de musicoteràpia diàries, a part de la convivència amb aquesta extraordinària gent.

Recomano absolutament a totes les families que si tenen l’oportunitat portin els seus fills en aquest campament d’estiu i al CEIB.

Contacteu amb el CEIB
Telèfon – 93 205 51 64 – 652 63 18 32
Adreça – Ronda General Mitre, 67, Local, Barcelona

Us deixo un video perquè els conegueu millor.

#campaceib a la seva recta final!!!!!!!

A post shared by Ceib Integracion Sensorial (@ceibarcelona) on

Música i Matemàtiques amb Laura Farré Rozada

Quan vaig assistir a la setmana mundial del cervell, el que em va impressionar molt va ser que els investigadors per analitzar el funcionament del cervell utilitzaven partitures, sí, sí,…partitures i no pas algoritmes matemàtics, avui a la contra de El Periódico de Catalunya hi ha una entrevista a Laura Farré Rozada que m’ha cridat l’atenció perquè cerca una relació entre matemàtiques i musica, així com un sistema per millorar la memorització de les peces musicals. Altrament destacar que està residint a Londres i emfatitza que allà el músics són millor valorats i que l’educació musical es fomenta des de ben petits en els infants.

Us deixo una Play List del seu àlbum i el link a la seva web https://www.laurafarrerozada.com


El video és una entrevista de Eix Diari


Aquí un extracte d’una entrevista amb el mitjà Surt de Casa.

FONT : SURT DE CASA /

LINK A L’ENTREVISTA COMPLETA : https://surtdecasa.cat/penedes/musica/entrevista-amb-la-pianista-i-matematica-vilanovina-laura-farre-rozada

– Què me’n pots explicar, d’aquesta relació entre la música i les matemàtiques?
La música i la matemàtica conflueixen en molts punts. Potser un dels més importants és com les matemàtiques han contribuït a construir les escales musicals i a determinar com s’afinen els instruments perquè això també ha condicionat com entenem la morfologia dels instruments avui en dia. Per exemple, el piano és un instrument d’afinació fixa i això vol dir que necessites un model que funcioni sempre, en qualsevol tonalitat, perquè no pots canviar la configuració de l’instrument. En canvi, el violí, com que l’afinació no és fixa, l’intèrpret sempre té més possibilitats per jugar amb l’afinació. En aquest sentit, els matemàtics es van dedicar a determinar quina era la millor manera d’afinar el piano per tal que es poguessin, d’alguna manera, superar els obstacles acústics i que sonés suficientment afinat per poder tocar amb altres instruments. També al segle XX, molts compositors va utilitzar les matemàtiques. De fet, hi havia un compositor grec que es deia Iannis Xenakis que utilitzava probabilitat per construir escales: feia com una mena de filtres de l’escala cromàtica i determinava escales que sortien de la convenció tonal per crear la seva música. Els serialistes Karlheinz Stockhausen, Pierre Boulez… van desenvolupar el serialisme integral que, de fet, és com una radicalització que fa René Leibowitz del dodecafonisme d’Arnold Schönberg. El dodecafonisme és, d’alguna manera, ignorar la tonalitat: és a dir, es deixen de banda les relacions tonals i s’estableix com una mena de democràcia entre les notes, de manera que cada nota té la mateixa importància en la música. Arriben Boulez i Stockhausen i això ho porten a l’extrem. Llavors comencen a utilitzar àlgebra i determinants per tal de fer combinatòries amb sèries de notes, o sigui, agafant les dotze notes de l’escala cromàtica. Les ordenen de maneres diferents i, a partir d’aquí, comencen a escriure música. Però, a banda d’això, ho fan amb el ritme, amb l’articulació, amb la dinàmica, i per tant comencen a establir seqüències de diferents gradacions de dinàmiques, de notes, de tot… D’alguna manera ho processen a partir d’àlgebra, permutacions i aquests elements i escriuen obres. Això el que crea és un nou moviment musical en el qual es negligeix tota la tradició musical anterior i s’adopta una manera molt més racional de composar. Va arribar al seu auge a l’escola de Darmstadt, a Alemanya. De fet, diuen que va ser un complot de la CIA per intentar eliminar tota la tradició nazi. Volien que a Alemanya s’oblidessin de la connotació nazi que van adherir a la música clàssica. Per exemple: la Simfonia Novena de Beethoven era la preferida de Hitler, els nazis van ser els primers a impulsar que entre obra i obra no s’aplaudís als concerts i s’havia d’escoltar a les fosques… Els americans, d’alguna manera, van impulsar el moviment dels serialistes per, radicalment, tallar-ho.

La música al llarg del cicle vital a Vilafranca del Penedès

Gràcies a l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès, a Ramon Zaballa i Serra regidor de benestar, i especialment a l’Elena Navarret tècnica, i a totes les persones que han assistit aquest matí  per convidarme a fer la xerrada que ofereixo en els meus serveis de psicòleg especialista en música anomenada La música al llarg del cicle vital, un matí molt intens escoltant música, ballant sardanes, pas-dobles,…recordant cançons, i sobretot destacant la importància de la música com un fet natural a l’ésser humà.

Moltes gràcies a tothom, gràcies vilafranquines i vilafranquins.

Final de gira Aquest llibre sona bé a La Unió Filharmònica d’Amposta

Gràcies a la musicoterapeuta, músic i amiga Núria Ferré, per convidarme a una de les institucions més importants del territori com és La Unió Filharmònica d’Amposta a fer el taller de cloenda del llibre Partiures de l’arc de Sant Martí.

Llibre 100 anys fent Fila d’en Jesús Serrano i Jordi Alfonso

Educació musical inclusiva Taller de Músics

A la contra de El Periódico trobem una entrevista a en Toni Fernández, un jove invident amb oïda absoluta que està estudiant al Taller de Músics de Barcelona. M’agrada molt que els mitjan s de comunicació ajudin a difondre tots aquests casos d’educació musical  inclusiva, en aquest cas amb una persona invident, emperò amb una gran dotació musical.

Una frase des del nivell psicològic que diu en Toni és: ” la música m’ajuda a desconnectar i afrontar ” i a qui no !!. Altrament sorprèn l’episodi del bullying que va patir, doncs diu que va ser intens, vaja,…

Doncs moltes gràcies a tots els que feu possible l’educació musical inclusiva i als mitjans de comunicació per difondre iniciatives com la del Toni, que serveixen d’exemple perquè altres professionals i entitats fomentin la inclusió d’aquests alumnes.

Altrament us deixo un link a Hoshi, un grup de voluntaris que trascriuen partitures a Braile, són del Japó de la Universitat de Yokohama: http://hoshi-81.mints.ne.jp/English/index.html

Toni Fernández És el primer alumne invident que cursa grau superior al Taller de Músics de Barcelona.